Play is het beste medicijn tegen aprilse grillen

Aprilse grillen zijn ons deel, maar gelukkig is er straffe Play-content waar de kijker zich aan kan opwarmen. Play4 startte gisteren met succes de documentairereeks Shalom Allemaal! op. Na 3 jaar intensief draaien, leverde de reeks van maker Diederik Van den Abeele in de eerste plaats een uniek, en ongeziene inkijk in het leven van de Joden in Antwerpen. En dat harde werk loont ook in kijkcijfers: 370.000 kijkers zaten op de dag van uitzending klaar om de Antwerpse shtetl te leren kennen (21.5%).

De Mol zit in zijn laatste rechte lijn. In de volgende aflevering maken de kandidaten maken het Westen opnieuw Wild, maar wie is The Mole? Het antwoord krijgt de kijker en een uitverkochte Kinepolis op zondag 7 mei. Gemiddeld haalt het elfde seizoen maar liefst 1.418.000 kijkers en 47.9% marktaandeel. De best scorende aflevering – 1.560.000 kijkers – doet het zelfs beter dan de best scorende aflevering van vorig seizoen, toen goed voor 1.544.000 kijkers. Daarbovenop is en blijft De Mol met voorsprong het best bekeken programma online over alle platformen van het Vlaamse medialandschap heen: 115.000 (webrating). De Mol wordt dus massaal bekeken op GoPlay en GoPlay doet het uitstekend binnen het digitale landschap, met 2 programma’s - De Mol en De Verhulstjes - in de top 3 van online best bekeken afleveringen sinds de start van het jaar op 1 januari.

Ondertussen blijft het Blind Gekocht-team op zoek gaan naar de droomhuizen voor de kandidaten. De voorbije 3 weken keken gemiddeld 913.000 kijkers naar o.a. de reveal van het huis voor Syl en Johan en het einde van het avontuur voor Anouchka en Mathias (36.8%). Otto-Jan en Jani brengen met Viva La Feta de zon van Sifnos tot nu toe naar gemiddeld 662.000 huiskamers (23.9%). Jeroom, Bockie en Jonas nemen 546.000 kijkers mee op de laatste reis van Boris door Canada (20%). Huizenjagers neemt de vooravond naar goede gewoonte opnieuw in. Zijn gekende, succesvolle formule blijft aanslaan: 326.000 kijkers (13.2%). De Tafel van Vier zit sinds 2 weken op zomeruur: 217.000 kijkers (8.6%). En de professionals en ex-gedetineerden uit Recht Naar De Gevangenis kunnen terug genieten van de buitenlucht: 433.000 kijkers (15.9%).  

Ook in mei hoeven de kijkers niet op hun honger te blijven zitten met de Junior Bake Off Vlaanderen Moederdagspecial, de nieuwe reeks van reportagemaker Eric Goens Helden van het Internet én nieuwe afleveringen van Chateau Meiland.

Bron: CIM TV Noord & CIM Online Video België + Buitenland – data 20/03/2022 t.e.m. 25/04/2023 uitgestuurd op Woe 26/04/2023 - marktaandeel VVA 18-54 live+uitgesteld/aantal kijkers 4+ live+uitgesteld+gasten+online (online -> preview-92 + live+uitgesteld) – Play Media