Play zorgt voor een warm voorjaar

Van succes op de Kastaars! tot talk of the town met programma’s als De Mol, Over De Oceaan, Viva La Feta, Boris en Blind Gekocht. Play4 liet in het voorjaar van zich horen met straffe lokale content. En Play5 deed hetzelfde met sterke fictie als And Just Like That.

Realitychecks, slaande deuren en opdoffers, maar toch ook vooral heel wat lachende gezichten en gelukkige gezinnen met een nieuw droomhuis. Dat was Blind Gekocht. Heel Vlaanderen keek gisteren nog een laatste keer dit seizoen mee hoe Jan en Kim eindelijk konden verhuizen naar hun veiligere en toegankelijkere woning voor hun zoontje Thor. Dat leverde de laatste aflevering ondertussen 469.000 kijkers op (36.6%). Gemiddeld was seizoen 5 goed voor maar liefst 889.000 kijkers en 38.1% marktaandeel.

22 dagen lang heeft Jeroom zijn broer Boris gedragen door het land van zijn dromen om hem naar het mooiste plekje van Canada te brengen. Dat deed hij samen met zijn emotionele sherpa’s Jonas, Bockie en gemiddeld 578.000 kijkers (18.2%). Bedankt voor de compagnie, Boris. En dan was er nog Crazy Colt Commy, die gemiddeld 1.408.000 Vlamingen wist te misleiden als De Mol (48.3%). Dennis Xhaët speurde in Café De Mol de voorbije weken tussen pot en pint met bekende gasten naar clues die konden leiden naar De Mol: 486.000 kijkers (34.4%). Ook Over De Oceaan, Viva La Feta en Recht Naar De Gevangenis gingen over de tongen: 838.000 (28.3%), 693.000 (23.9%) en 434.000 (15.9%). En ondertussen heeft Play4 ook in juni nog heel wat te bieden. Zo neemt onder andere Shalom Allemaal! gemiddeld al 629.000 kijkers mee naar de Joodse wijk in Antwerpen waar ze een exclusieve inkijk krijgen in de gesloten Joodse gemeenschap (20%). Patiënt Dompi en Helden van het Internet lopen nog enkele weken verder en binnenkort in het nieuwe, dagelijkse zomerprogramma Tussen 4 Buren gaat Jani Kazaltzis op zoek naar buren die elkaars huis onder handen willen nemen.

De Vlaming vond de voorbije maanden ook al zijn weg naar enkele GoPlay-exclusives, zoals Liefdestips aan Mezelf. En wtFOCK: ADA blijft jongeren aanspreken met op dit moment in totaal al zo’n 2.2 mio views.


CIM TV Noord & CIM Online Video België + Buitenland – data 1/1/2023 t.e.m. 1/6/2023 uitgestuurd op VR 2/6/2023 - marktaandeel VVA 18-54 live+uitgesteld/aantal kijkers 4+ live+uitgesteld+gasten+reruns+online (online -> preview-92 + live+uitgesteld) – Play Media