Wij zijn de mensen achter de schermen

Van De Slimste Mens, Komen Eten en De Tafel. Wij ondertitelen Nonkels. Wij kiezen welke fragmenten van de Housewives je oogbollen te zien krijgen, en welke niet. Al onze zenders en het digitale platform, die zijn verzameld onder het moedermerk Play. Eén plek voor kwaliteitsvolle, lokale content. Eén manier van kijken die typisch Play is, en daardoor redelijk atypisch is. 

We zijn gedurfd echt en echt gedurfd  

Play is een manier van anders kijken. We laten dingen zien die elders de edit niet halen.

Er zit schoonheid in het ruwe, echte, misschien zelfs ongemakkelijke, vinden wij. Mensen laten zien zoals ze zijn. Niet strak in hun pak, maar middenin de twijfel. Daar, waar het schuurt, zit het verhaal dat wij willen tonen. En daar kan al eens gelachen worden, soms uit pure miserie.
We nemen de zin én onzin van het leven heel serieus   

Over wat we doen, zijn we hier heel serieus. Als het over onszelf gaat, wat minder. Iemand slim schreef ooit dat je de zware onderwerpen beter licht kan benaderen. Wel, we zijn geen stoefers, maar daar zijn wij goed in. Een talkshow opvoeren voor als je dag een paar uur te lang geduurd heeft. Maar evengoed schermtijd geven aan thema’s die je moeilijker weglacht. Met de glimlach. Koningen van de spreidstand, zijn wij. 

Het begint bij talent (ja, flauw, maar toch is het zo)

In ons vak komt alles neer op een goed idee. Formules voor kaskrakers, da’s quatsch. Zien dat mensen talent hebben en ze dan een computer, het juiste adresboek, een energy drink en een fluwelen kussentje onder hun derrière schuiven daarentegen, dat marcheert. Wat Play wil zijn, is een vrijhaven voor breinen die niet standaard bedraad zijn. Die steken we samen met het talent dat we al hebben, et voilà: televisioneel entertainment waar we fier op mogen zijn. 

Play in droge feiten

In de briefing staat het zo: ‘Play Media is een ambitieuze speler in het Vlaamse Medialandschap. Wij dagen de kijker, de concurrentie en onszelf elke dag uit en zetten de norm voor lokale kwaliteit, innovatie en creativiteit.’ Wikipedia zegt het dan weer zo: ‘Play Media, voorheen SBS Belgium (Scandinavian Broadcasting Systems Belgium), is een Belgisch mediabedrijf dat sinds 2018 deel uitmaakt van de Telenet Group. Play Media maakt programma’s en podcasts, zowel op tv als digitaal. In oktober 2025 werden alle zenders en het digitale platform verzameld onder het moedermerk Play.’